دردها و لبخندها

اقا من نمیدونم از اگزمای دستم واسه شما گفته بودم یا نه؟ حدود 10 سال پیش بندهای انگشتام دچار اگزما شد. خب باهاش کج دار و مریز راه میومدم همیشه و اوکی بود. تا اینکه تو بارداری و کرونا، عود کرد و بدجور شد و رفتم دکتر پوست و خیلی جدی گفت باید هر چه سریعتر خوب بشه با رعایت هات وگرنه باید بیمارستان رازی بستری بشی! خلاصه اون موقع خوب شد اما از پاییز دوباره عود کرد و این سری یه انگشت دیگه م هم اضافه شد و بدتر. منم هی همون دکتره میرفتم که داروهای دست ساز خودش رو میداد و دیگه هم تاثیر نداشت رو دستم. تا اینکه بار آخر چارشنبه سوری رفتم و دارو داد و گفت تا چند روز دیگه خوب میشه و من تا 5ام عید زدم دیدم هی داره بدتر میشه. خدا سایه رفقای پزشک رو از سرمون کم نکنه. یه پماد کورتون دار معمولی بهم دادن و خیلی زود خوب شد دستم. الان مراقبتامو ادامه میدم ولی دیگه دستم از اون فاز التهابی و خونریزی بیرون اومده و ظاهرش عادی شده، خارش هم نداره. بعضی از این دکتر پوستا فقط واسه اینکه هی بری پیششون، فقط داروی دست ساز میدن در حالیکه خیلی سریع میتونن مشکلت رو حل کنن!

مورد بعدی مچ دستم بود که از بعد تولد دلتا بخاطر وزنش و احتمالا نوع بغل کردنش دچار مشکل شد. از وقتی چاردست و پا رفت، بهتر شدم ولی خب کامل خوب نشد. تا اینکه توی عید، دقیقا شب سفرمون، نصف شب دلتا پاش رو کوبید تو مچ دستم و تو خواب داد زدم. خیلی درد داشت، یه ساعتی هم از درد خوابم نبرد، فکر میکردم شکسته ولی سیگما گفت احتمالا عصبات درگیر شده، با زور مسکن خوابیدم و یه روز خیلی درد داشت ولی بعدش بهتر شد. اما دیگه مثل قبل عید نشده و اونم باید همین روزا برم دنبالش. احتمالا فیزیوتراپی بخواد. 

دیگه اینکه ما بالاخره تونستیم از ۸-۹ ماهگی، دلتا رو از لاغری دربیاریم و حتی یه کم تپلی هم شد. خدا رو شکر این مدت مریض نشد اصلا، اما الان چند روزیه که گلاب به روتون، اسهال شده بدجور. روزی ۲۰ تا پوشک عوض میکنیم. امیدوارم هر چه زودتر خوب بشه چون خیلی اذیت شده. و خب ما هم همینطور. 


نظرات 8 + ارسال نظر
تیلوتیلو یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 09:37 ق.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

پست هات بهم حس خوب میده حس زندگی
انشاله همیشه سالم و شاد باشین و بلا ازت دور باشه

قربونت برم تیلو جان. ممنونم از دعای خوبت. انشالله برای شما هم دیگه از این به بعد شادی باشه و سلامتی.

آبگینه یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 10:31 ق.ظ http://Abginehman.blogfa.com

چقد این اگزمااینا بده. منم یه مدت درگیر مدلی بودم که کل بدنم رو درگیر کرده بود. با ویزیت دکتر کشاورز و دستور یه پماد و قرص خوب شدم. بهم گفت خوب نشد همینو تکرار کن.
آااخی چرا اسهال شده دخترکمون؟ کیدی لاکت رو تو ماست بریز بهش بده. پودرسنجد هم خوبه اگه بخوره.

اگزما خیلی داستان داره کلا. وقتی مزمن میشه ممکنه دیگه خوب نشه.
دکتر گفت عفونت ویروسی دستگاه گوارش.
گفت لبنیات و سبزیجات بهش نده. هرچند که کلا هم به خاطر حساسیتش به پروتئین گاوی اصلا لبنیات نمیخوره

سما دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 09:17 ق.ظ

سلام لانداجان
منم لای انگشتام اگزما داشت و خیلی اذیت‌کننده بود خارش و پوست پوست شدن و ...خلاصه اینقد دکتر و اینا بقول تو کرمای دست ساز اشغالشونو میندازن که خوب نمیشد.یبار خودم از داروخونه پماد فلوئوسینولون رو‌گرفتم و خلاص. دیگه عود نکرد والان مدتهاس در حالت خاموش هست.هروقت یکم با اب زیاد کارکنم و خشم بشه یکم اون پمادو میزنم و خوب میشه

به به چقدر خوب. منم الان با کلوبتازول همین حس رو دارم. البته خیلی جدیده ماجرا، ولی خب حس می کنم میتونه خوب نگهش داره.

خدی دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 11:11 ق.ظ

عزیزم ویروس جدیده، بچه ها تو مدرسه گرفتن، دو سه روزه خوب میشه فقط دهیدراته نشه خیلی آب و اینا بخوره

اره دقیقا. بردیمش دکتر همین رو گفت. حالا دارو داده ما هم سعی می کنیم بهش برسیم حسابی

مونا سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 08:54 ق.ظ https://motherofflowers.blogsky.com/

سلام
من هم اگزما دارم،برای من منشا عصبی هم داشت،حتی یادم به جز دستم گوشه ی ابروم هم زده بود،با کرم دست ساز خوب شد و آلان با کرم کاملا معمولی و ارزون و دم دستی آوند تحت کنترل!!!!
کرونا که گرفتیم روشنا اسهال شدید داشت دکتر بهش شیرخشک مخصوص اسهال رو داد به جای شیرخشک خودش نمی دونم اسمش چی بود
امیدوارم سلامت و شاد باشی

چه عجیب. کلا اگزما خودایمنیه و خودایمنی هم منشا عصبی داره معمولا.
منم دیگه کرم معمولی میزنم الان.
شیرخشکش ببلاک ال اف بود احتمالا. به دلتا هم همین رو داده.

ندا سه‌شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 10:58 ق.ظ

اون پماد کورتون دار رو استفاده نکن خیلی خیلی خطرنامه خیلیا واسه اگزما استفاده میکنن و فقط علایم از بین میره و بعد از چندسال مصیبت اصلی شروع میشه .اگر شیردهی داری که اصلا استفاده نکن .متخصص پوست درسش زرو خونده که دست ساز میده و کورتون تجویز نمیکنه وگرنه که به همون پزشک عمومی میکفتن منخصص

استفاده دائم که نمی کنم. سه - چهار روز زدم و دیگه نزدم. وقتی از فاز التهابی خارج نمیشد دستم، خود دکتر پوست گفت لازم باشه باید کورتون خوراکی مصرف کنی ولی من توی مطب نمیدم، باید بری بیمارستان. خب با سه چهار روز مصرف پماد کورتونی خوب شد دیگه. بقیه ش دیگه کرم نرم کننده معمولی میزنم فقط.

نسترن شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 10:23 ق.ظ http://second-house.blogfa.com/

منم بچه بودم دستام و پاهام اگزمای شدید میشد ، یادمه داروهای دست ساز میدادم بهم و یه محلول بود بنفش بود، وقتی میزدم نباید دست به آب میزدم مصیبتی بود همه کارامو مامان میکرد...
خدارو شکر حالا بهتری
جاااان به دلتا که تپلی شده، رازش چی بود؟

منم بچه بودم پاهام اگزما داشت و حتی هنوزم ادامه داشت، تا بارداری که اون خوب شد و کلا اگزمام اومد بالای بدنم. خخخ
دلتا رو ما به زور تپل کردیم. هر وعده شیشه شیرش رو با نمایش من یا سیگما میخورد. مغز آجیل توی سرلاک صبحونه ش میریختم. طعم گوشت رو دوست داشت و بیشتر غذاش گوشت بود تا چیزای دیگه و اینجوری میخوردش. و البته همش به صبر. و با ترفند به خوردش میدادیم. واقعا نمیدونم کار درستیه یا نه، ولی قبلش واقعا دلتا ضعیف شده بود و لازم بود یه کم وزن بگیره

ترانه دوشنبه 29 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 06:32 ق.ظ http://taraaaneh.blogsky.com

خوبه که دستت بهتر شده . دلتا خانم هم زود خوب خوب میشه . بچه همینه دیگه. هی وزنش زیاد و کم میشه.

اره خدا رو شکر.
دلتا هم خوب شد خدا رو شکر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد