روتین پوستی

سلام سلام.

من اومدم با یه پست در مورد مراقبت پوستی.

ضدآفتاب که اصلا فراموش نشه. حتی تو روزای ابری. اصلش اینه که توی خونه هم ضدآفتاب بزنید خصوصا اگر با گوشی یا لپ تاپ کار می کنید. البته من خودم عمرا توی خونه نمیزنم. حوصله م نمیاد. خخخ. من ضدآفتاب رنگی مخصوص پوست چرب لاروش پوزای استفاده می کردم. یه مدت که گیر نیومد و بعدشم که دیگه خیلی گرون شد. الان 700 تومنه، تازه معلومم نیست که تاریخ داره یا نه. اینه که بی خیال ضدآفتاب خارجی شدم. به تازگی ضدآفتاب سان سیف خریدم که هنوز نمیدونم توصیه ش کنم یا نه. تا اینجای کار که چند بار استفاده کردم خوب بوده. 

خب اول از همه بگم که روتین پوستی، 6 مرحله داره. 

1. میسلار واتر یا پاک کننده های آرایشی (فارغ از اینکه آرایش می کنید یا نه)

2. شوینده ها

3. تونر

4. سرم

5. کرم دور چشم

6. مرطوب کننده یا آبرسان


اینم بگم که من خودم این 6تا رو حال ندارم همشو انجام بدم. مرحله 2 و 5 رو انجام نمیدم. دلیلاش رو هم میگم. راستی پوست من چربه.

از میسلار واتر شروع کنم که اوجب واجباته. اگر آرایش می کنید، بالا برید پایین بیاید، حتما قبل از خواب باید آرایش رو پاک کنید. این کار رو با شستن انجام ندید. اول باید با میسلار واتر یا روغن های پاک کننده یا شیرپاک کن آرایش پاک بشه. من خودم از میسلارواتر بایودرما استفاده می کنم. چشمام حساسه و این بهش میسازه.

مرحله دوم شوینده س که با آب و پن یا ژل یا فوم میشورین. من این مرحله رو با آب خالی انجام میدم. 

مرحله سوم استفاده از تونره که محلول های سبکی هستن که هم کار پاک کنندگی آلاینده ها از سطح پوست رو تکمیل می کنن و هم چنتا کار دیگه مثل آبرسانی و بستن منافذ پوست و آماده کردن پوست برای جذب بهتر سرم و کرم و اینا. من از تونر لافارر استفاده می کنم. قبلنا سینره استفاده می کردم که اونم خوب بود.

مرحله چهارم سرم هاست که نوعی مرطوب کننده هستن با غلظت بالایی از عوامل مغذی برای پوست که بسته به نیازتون از هر سرمی که بخواین استفاده می کنین. من خودم سرم ویتامین سی  استفاده می کنم که ضد لکه و باعث روشن شدن پوست می شه. من سرم ویتامین سی پریم رو استفاده می کنم. 

مرحله پنجم، کرم دور چشمه که که دیگه لازم بودنش رو میدونین دیگه. ولی من نمیزنم چون حوصلشو ندارم ضربه ای دور چشمم پخشش کنم. بعدشم رفتم بوتاکس کردم که خطوط پنجه کلاغی و اینا نیفته دیگه. حالا بماند که برای از بین بردن تیرگی دور چشم و پف و اینا هم کاربرد داره. ولی من عطاشو به لقاش بخشیدم. شما مثل لاندا نباشید. قبلنا کرم دورچشم سینره استفاده می کردم که به چشمای حساسم میساخت. الانم دورچشم درماتیپیک رو خریدم ولی استفاده نکردم تا حالا. 

مرحله ششم، استفاده از آبرسان یا مرطوب کننده هست. حتی اگه پوست چربی دارین، لازمه که آبرسانی به پوستتون انجام بشه و اصطلاحا پوستتون دهیدراته نباشه. من از آبرسان نوتریژنا استفاده می کنم. 


امیدوارم این پست مورد استفادتون قرار بگیره. 

نظرات 7 + ارسال نظر
معصومه سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1400 ساعت 07:47 ق.ظ

ممنونم از توضیحاتتون . ولی بوتاکس میگن اگه سروقت انجام نشه پوست بدتر میشه باید مرتب انجام بدیم نمی دونم تا چه حد درسته

نمیدونم اینو نشنیدم، ولی به هر حال دوست دارم مرتب بوتاکس کنم

ندا سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1400 ساعت 09:31 ق.ظ

خیلی خوب بود ولی اگر میخوای حذف کنی شستشو با شوینده اولویت داره به میسلار . اگر با میسلارهم پاک کردی بعدباحتما شوینده بشوری . اگر ارابش نداری که اصلا میسلار لازم نیست . شوینده ها عمقی تمیز میکنن منافذ پوست رو اینو دکتر پوست بهم گفت . ابرسان هم با مرطوب کننده متفاوته . اگر ابرسان خالی استفاده کنی باید بلافاصله بعد از تونر بزنیش کلا ابرسان باید وقتی استفاده بشه که یه ذره صورت رطوبت داره وای اگر مرطوب کننده ای که ابرسان هم داره استفاده می کنی همین اخر زدم خوبه . کلا مرطوب کننده روی ابرسانه برای حفظ اون اگر با هم باشن اخر روتینت میتونی استفاده کنی

میدونم شوینده رو ولی حوصله م نمیکشه واقعا. با دلتا همینکه به بقیه ش برسم خیلیه
دقت کنی پر زحمتاشو گذاشتم کنار
آبرسان رو خوب گفتی، منم بعد از تونر میزنم چون سرم ویتامین سی رو صبحا میزنم

مبینا سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1400 ساعت 12:41 ب.ظ

چقد روتینت شبیه منهمنظورم برند محصولاته
فقط از پریم راضی هستی؟جوش نزدی باهاش؟من لافارر می زنم .خواستم بدونم مرسی

عه چه جالب
نه این پریم اوکیه، بهم میسازه
ولی لافارر کلا خیلی خوبه

نسترن سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1400 ساعت 01:34 ب.ظ http://second-house.blogfa.com/

من هیچ روتین پوستی ندارم و این باعث خجالته چون هیچی بصورتم نمیزم در حالت عادی و فقط هرروز که از سرکار برمیگردم با شامپو بچه میشورم صورتمو، ولی اگر آرایش کنم حتما از میسلار واتر و شوینده صورتم که کلیون هست استفاده میکنم ،همین

شامپو بچه کارکردی نداره واقعا.
حالا فعلا تا بچه نداری به خودت برس، بعدا هر کدوم این کارا آرزو میشه

زری.. سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1400 ساعت 04:19 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

وااااای گفتی مراقبت پوست و کباکم کردی ... من خیلی تنبلم :(

منم تنبلم زری جون، ولی الان یه ماهی هست افتادم رو دورش، امیدوارم بمونم همیتجوری

لیلی۱ چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1400 ساعت 03:01 ب.ظ

محصولات لافارر و پریم که استفاده میکنید بو نداره؟

چرا بو داره. به خاطر دلتا میگین؟ یا کلا خودتون بدون بو دوس دارین؟

لیلی۱ جمعه 24 دی‌ماه سال 1400 ساعت 12:35 ق.ظ

من میگرن دارم و بشدت محدودم تو استفاده از محصولات متنوعی که در بازار هس

آهااان. خیلی حق داری. من خودم انقدر حساسیت های مختلف دارم و محدودم تو یه سری چیزا که قشنگ درکت می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد