آمپول ریه

سلام. صبح بخیر. خوبین؟ چه هوای ابری ایه. یعنی داره یه کم خنک میشه؟ من که این هفته تلف شدم از گرما. 


جونم براتون بگه که من یه دکتر زنان دیگه رو انتخاب کردم برای چکاپ این ماه. که اگه خوشم اومد ازش تا آخر باهاش ادامه بدم. بهم گفت به خاطر همون طول سرویکس خطر زایمان زودرس دارم و باید آمپول بتامتازون برای تشکیل ریه جنین استفاده کنم. خب من هم که کلا به دارو گارد دارم! (البته شما شاهدین که با این همه حساسیت به داروها، حق دارم گارد داشته باشم)، کلی سرچ کردم که اگه عوارض داره نزنم. عوارض خاصی نداشت. طبق معمول با دوستم که پزشکه هم دابل چک کردم. گفت این دوز اصلا پوکی استخون نمیاره. ضرری هم نداره. گفت البته واقعا بی ضرر نیست، اما به اینکه یهو بزایی و ریه بچه تشکیل نشده باشه اصلا نمی ارزه. اصلا! دیگه با توجه به اینکه من قندم هم پایینه و مشکل خاصی نبود (این آمپول چند روز قند رو بالا میبره)، تصمیم بر این شد که تزریق کنم. البته از ته دلم امیدوارم که الکی تزریق کرده باشم و دخترکم همون زمان خودش به دنیا بیاد. اصلا چه معنی داره مثل مامانش اردیبهشتی نشه؟! خیلی تخفیف بدم بهش میتونه هفته آخر فروردین به دنیا بیاد  لطف می کنم. خلاصه که آمپول رو تزریق کردم دیروز. 3 تا دیروز، 3 تا امروز. مامان برام زد. تا بتونم سعی می کنم درمانگاه اینا نرم تو این روزا. این آمپول رو که میزنی حرکت جنین کم میشه، دیشب دیگه خبری از شیطنتای شبانه ش نبود. داشتم سکته می کردم. یه عالمه باهاش حرف زدم و ماساژش دادم تا تکون خورد برام. خیلی حرف گوش کنه بزنم به تخته. تا الان سه بار نگرانم کرده ولی 10 دقیقه نشده که با تکوناش خودی نشون داده و از نگرانی بیرونم آورده. خلاصه که داستان از این قرار بود که تو کامنتا از همتون راجع به زایمان پیش از موعد پرسیدم. حالا یه سونوی دیگه دو هفته دیگه باید برم. خداکنه طول سرویکس زیاد شده باشه. یا لااقل کم نشده باشه. 

نظرات 10 + ارسال نظر
تیلوتیلو چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:23 ب.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

ای جانم
این نگرانی ها را از خودت دور کن
انشاله که دختر جان بهاری با سلامتی و دلخوش به دنیا میاد و این روزها تمام میشه و بعدها فقط خاطرشون میماند

مرسی عزیزم. ایشالا که همین طوره

فرناز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 01:42 ب.ظ https://ghatareelm.blogsky.com/

منم سر هردوتاشون بتامتازون زدم. فقط نگران نباش همین. تمرینات مراقبه انجام بده و همه چیز رو به خدا بسپر. خدا مواظب بچه هاست. ماساژ سینه رو هم از الان شروع کن.

نه خدایی تو حالت عادی زیاد نگران نیستم.
چشم. مرسی از راهنماییت

مهری پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:25 ق.ظ

سلام لاندا جان
این دختر خانم دلبر خیلی ناز دارن ❤️❤️اما اشکال نداره نازش خریدار داره

سلام عزیزم.
آره والا. فعلا که سنگ تموم گذاشته. ایشالا به دنیا بیاد راحت تر بگیره زندگی رو

Taraaaneh پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 06:20 ق.ظ http://Taraaaneh.blogsky.com

مواظب خودت باش .همه کارهای لازم رو داری انجام مفیدی پس جای نگرانی نیست

چشم حتما. آره واقعا. دیگه هر چی خدا بخواد

میترا پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 03:56 ب.ظ

من ده روز قبل زایمانم امپول ریه رو خداروشکر زده بودم با این حال چون دوقلو بودن و هفته ۲۹ بودن ۴۰ روز تو دستگاه بودن خیلی کوچولو بودن مثل بچه گنجشک که بدنیا میاد
حساس نشو حساس نشو
به چیزای خوب فکر کن
دخمل لاندا باید اردیبهشتی بشه ماه عشق
اتفاقا دخترعموم هم انشالاه اردیبهشت زایمان میکنه

ای جانم. دو قلوها ماشالا نازشون بیشتره.
چشم حتما.
انشالله

آزاده شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام عزیزم من هم باردار هستم و نگرانشدم.البته دکترم در مورد طول سرویکس چیزی نگفت. در هفته 18، 32 سانت بود. می تونم بپرسم سونو داخلی انجام دادی برای تعیین طول سرویکس و چقدر بودکه گفتن آمپول لازم هست؟

سلام. به سلامتی، مبارک باشه.
من سونو واژینال انجام ندادم. از هفته 18 تا 25 که 3 بار سونو شدم، 31 سانت بود. بعدش دیگه سونو نشدم و رو حساب همون قبلیا دکتر بهم آمپول داد.
البته واقعا اگر آمپول لازم باشه هم جای نگرانی نیست. شما هم نگران نشید

فاطمه شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 01:23 ب.ظ http://Ttab.blogsky.com

سلام عزیزم نگران نباشیا چون نگرانی مادرتاثیرمستقیم تو زایمان زودرس داره
ولی ساک زایمان ومدارک بارداریتوازالان آماده کن.ازآزمایش وسونواول تاحالا

سلام. چشم گلم. آره دیگه نگرانی رو گذاشتم کنار. توکل کردم به خدا. این همه راه رو خودش مراقب بوده، بقیه ش رو هم هست.
ساک رو از ماه دیگه آماده می کنم. الان زوده

ارغوان شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 10:51 ب.ظ

اخی مامانی دخملی کم مونده بیاد. خوب کردی که امپولو زدی من خودم انقدر نگران زایمان زودرس بودن که به دکتر میگفتم بزنم میگفت نه تو که مشکلی نداری. انشالله دلتا خانم تا موعد مقرر سر جاش میشینه و به موقع میاد بغل مامانی.
نگران تکونها هم نباش یه چیز شیرین بخور و به پهلو بخواب یکم بگذره یه حرکتی میزنه.

ایشالا ایشالا
خدا رو شکر دیگه شیطنتش برگشت به روزای عادی. بیشتر حتی دیشب که انقدر تکون خورد بهش گفتم مواظب باشه کیسه آب رو نترکونه

زری .. شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 11:44 ب.ظ http://maneveshteh.blog.ir

برای خودت و دخترت

مرسیییی

آبگینه سه‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 07:03 ق.ظ http://Abginehman.blogfa.com

آمپول ریه واسه احتیاطه، منم تو دوتا باردارداریم زدم
خداروشکر حساسیت ندادی

آره من همش میگم حالا من زدم از رو احتیاط. اما ایشالا لازم نشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد