زلزله دماوند

سلام سلام. 

شنبه تون پر از خیر و برکت. 

حالتون خوبه؟ زلزله رو حس کردین؟ چقدر بد بود. ما اون شب رفتیم پیش مامانمینا، سیگما و بابا خونه رو تغییر دکوراسیون دادن. کنار ستون ها دشک انداختن. زیر لوستر هم نبودیم. کنارامون هم مبلا رو یه جوری چیدیم که مثلث ایمنی برامون ایجاد کنه. ساعت 4 صبح همه خوابیدن. من گفتم تا 6 شیفت میدم. شبایی که زلزله میاد ساعت 5-6 صبح رو سعی می کنم بیدار باشم. زلزله بم این موقع ها بود. خلاصه من تا 6 بیدار موندم و کتاب خوندم. بعد هم رفتم خوابیدم ولی خیلی هوشیار. هر صدایی میومد به لوسترا نگاه می کردم. خلاصه که تا 10 خوابیدم اما خیلی بد. بعدشم صبونه خوردم و برگشتیم خونه خودمون. نقاط امن خونه خودمون رو هم کشف کردیم. کنار ستونا. یه ساک هم خوراکی و مدارک آماده کردم گذاشتم نزدیک در. اما اگه زلزله بیاد (که نمیاد ایشالا)، قرار شد که پناه بگیریم و فرار نکنیم، چون تو راه پله ها میمونیم اون وقت. خلاصه که همش از این فکرای مزخرف. عصر میخواستیم حسابی بخوابیم چون دیشبش نخوابیده بودیم. پاشدم یه سازه لرزه نگار! لرزه نمیدونم چی چی درست کردم! یه بطری آب معدنی خالی گذاشتم، روش یه آبکش فلزی گذاشتم که با تکون خیلی کم بیفته و صدا بده و بیدارمون کنه. من خیلی سخت بیدار میشم وسطای خواب. خلاصه که اینجوریا. خونه هم حالت جنگ زده گرفته چون کنار ستونا رو خالی کردیم برای پناه گیری.

سعی کنین نقاط امن خونتون رو شناسایی کنید. معمولا ستونهای کناری خونه بهترین جاها هستن. حواستون باشه شی خطرناک مثل آِینه یا تابلو کنارشون نباشه، بالای تختتون نباشه تو این روزا، اگه موقع زلزله تو آشپزخونه بودین حتما برید بیرون، آشپزخونه یکی از خطرناک ترین جاهاس. در کابینتا باز میشه و کلی ظرف و ظروف میریزه رو سر آدم! تازه اگه خود کابینتا نیفته. خلاصه که مواظب باشین. چند بار تو ذهنتون مجسم کنید لحظه زلزله رو و فکر کنید که اگه جاهای مختلف خونه باشید کجا پناه می گیرید. به بچه هاتونم یاد بدید. شبا شیر گاز رو ببندید.

انشالله که بلا دوره و این نیز بگذرد...

نظرات 4 + ارسال نظر
تیلوتیلو شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 01:37 ب.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

اینکه آماده باشیم خوبه
ولی این حس ترس و وحشت خیلی بده
انشاله بلا از همه دور باشه

شما نگران نباشین. من شنیدم اصفهان هیچ گسلی نداره. درسته؟

فرناز شنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 04:14 ب.ظ http://ghatareelm.blogsky.com

من که هرچقدرم تمرین کنم وقتی زلزله بیاد ناخودآگاه فرار میکنم

پیش خودمون بمونه که منم فرار کردیم این سری باز
ولی انداختم تقصیر اینکه خونه جدیده و نمیدونستم باید کجا برم و اینا

پیشاگ یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 02:41 ب.ظ

زلزله رو کجای دلمون بزاریم دیگه
اتفاقا همون شب کلی سرچ کرد جان شیرین که چرا اینقد شب سرو کله زلزله پیدا میشه خیلی جواب درست و درمونی پیدا نکردیم
مراقب خودتون باشید

اره واقعا نمیدونم چرا همش شبا زلزله میاد
حالا تو این سری گفتن که اینکه ماه کامل بوده، روی جزر و مد اثر گذاشته و یه نیروهایی به زمین وارد کرده. و همون شب که دماوند زلزله اومد، فیروزآباد لرستان هم اومده بوده و اینا. نمیدونم والا. ممکنه ربط داشته باشه به ماه!

لاله دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 08:20 ب.ظ

لاندا میشه اگر مقاله در مورد مثلث امن داری بذاری اینجا ، تو ایؤان این روش جواب میده ، اما مردم زیاد نمیدونن

لاله جان راستش من یه کم سرچ کردم، نظریه های مخالف با مثلث حیات هم بود. واسه همین خیلی چیزی نگفتم ازش
حتی همین دیوارای بیرونی رو هم میگن خطرناکه
خلاصه خیلی معلوم نیس کجا باید پناه گرفت. منم خیلی توصیه نکردم که خدای نکرده ندونسته کسی رو گمراه نکرده باشم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد