دستور آشپزی

سلام سلام

من اومدم رسپی غذاهایی که تو پست قبلی گفتم رو از روی دفتر آشپزیم اینجا هم بذارم. معمولا اینجوریه که غذاها رو سرچ می کنم، چنتا منبع رو میخونم و از ترکیبشون دست به کار آشپزی می شم. بعد اگه نتیجه خوب بود میام توی این دفترم مینویسمشون. البته به جز مرغ ترش که هیچ ایده ای نداشتم براش، صرفا هوس کرده بودم. هر جا هم سرچ می کردم نوشته بود سبزی مخصوص که ما چون شمالی نیستیم سبزی مخصوص نداریم و اصن نمیدونیم چیه. مامانم هم هیچ وقت این غذا رو درست نکرده بود. واسه همین با تنها سبزی خاصی که داشتم (دلار که از دهاتی تو جاده چالوس خریده بودمش) رفتم تو دل شیر و نتیجه برام فوق العاده دوست داشتنی بود. 

(اینم بگم که اولین بار وقتی به سیگما گفتم میخوام مرغ ترش درست کنم گفت نه تو رو خدا. گفتم من تا حالا غذای بدمزه بهت دادم؟ گفت نه. گفتم پس بهم اعتماد کن. از نتیجه انقدر راضی بود که گفت تو مهمونیامون هم از این درست کن. و یه بار تو مهمونی برای مامانشینا درست کردم، مامانشم خیلی خیلی خوشش اومد.)http://s11.picofile.com/file/8393361092/0A7DE84D_22A0_4A91_A4E9_489EC2A83569.jpeg


نظرات 19 + ارسال نظر
دکترمهرانا سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 03:25 ب.ظ

به به سلام بر لاندایی خوش سلیقه مهربونمم
چقده دو داشتنی هستی آخه
ممنون از دستورات غذایی

سلام عزیزم. قربونت برم. امیدوارم به کارتون بیاد

kindgirl سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 04:00 ب.ظ

چقدر پست جذابی ممنون

مینا سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 05:32 ب.ظ

والا شایدم فقط مشکل منه اینقد ریزه ک هیچی دیده نمیشه!!!!

میتونید زوم کنید. اگه با گوشی باز می کنید که راحت زوم میشه، با کامپیوتر هم میتونید کلید ctrl رو بگیرید و همزمان ماوس رو اسکرول کنید، زوم میشه.

مهر سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 05:50 ب.ظ

چقدر مرتب و قشنگ،به قول خودت بسی لذت بردن


ستاره سحری سه‌شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 07:06 ب.ظ

عزیزم سلاام امروز که پا شدم هوس پای سیب دارچینی داشتم اما همش با خودم فکر میکردم یعنی اون برش های سیب چه جوری باید باشه و ایا باید همین طوری سیب خام رو توی کیک بچینم؟ و چند تا سوال دیگه در مورد کیک سیب دارچینی.....
به وبلاگ دوستان سر زدم دیدم ااااا.... شما دستور پختش رو‌گذاشتی..... خیلییی ذوق کردم و برام مثل معجزه بود این تله پاتی

آخی تله پاتی شد. امیدوارم اینا به درد پای هم بخوره. من خودم تا حالا پای درست نکردم.

ترانه چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 07:36 ق.ظ http://taraaaneh.blogsky.com

به به چه با سلیقه و قشنگ. چقدر خط زیبایی هم داری. امیدوارم همه چیز به حالت طبیعی برگرده و باز غذاهای خوشمزه ات رو توی مهمونیها درست کنی.
حتما مرغ ترش رو امتحان میکنم.

مرسی عزیزم لطف داری.
ایشالا
اگه دَلار یا حالا سبزی خاص داری حتما ترای کن

ساچی چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 09:23 ق.ظ

مرسی لاندای جان
خیلی لطف کردی

قربونت

هستی چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 09:54 ق.ظ

چه خوش خطی لاندا و چقدر با حوصله که یه دفتر مخصوص دستور آشپزی داری

مرسی. لطف داری. این دفتر رو وقتی ازدواج کردم خریدم و خیلی جالبه، صفحات اولش دستور غذاهای ساده س که از مامان گرفتم. اینجوری شروع میشه: کته، پلو آب کشی، قرمه سبزی و ...

نسیم چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 12:59 ب.ظ

چقدر ماهی
منم به فکرم رسیده بود یه دفتر بزارم چیزایی کن چند بار پختم و روش مسلط شدمو بنویسم توش

قربونت
کار خیلی خوبیه. به نظرم این کار رو بکن حتما. خصوصا غذاهایی که آدم دیر به دیر درستش می کنه یادش میره

میترا چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 04:39 ب.ظ

لانداجون مرررسی عزیز دلم
امشب مرغ ترش میپزم البته من دلار ندارم .‌‌
بهتری عزیزم؟

بله بله خدا رو شکر خوب خوبم.
پختی مرغ ترش رو؟ سبزی چی زدی؟
بیا نتیجه ش رو بگو

خواننده نسبتا خاموش چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 05:44 ب.ظ

وااااای ممنونم از لطفت لاندای عزیز
خیلی لطف کردی که وقت گذاشتی و عکس گرفتی و اینجا گذاشتی

خواهش می کنم عزیزم. امیدوارم به کارت بیاد

رابعه پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 10:13 ق.ظ

عالی لاندا جوم

قورى پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 06:57 ب.ظ

دستت درد نکن مخصوصا براى دستور کیک سیب
فقط چقدر باید. تو فر بمونه

قربونت. ببین بالاش نوشتم. 30 دقیقه نوشتم با فر 175 درجه. ولی 35-40 دقیقه هم میشه باشه. دیگه بستگی به قالب و مدل فرتون داره. من خودم این مقدار رو دوبار تو قالب میریزم (چون قالبم کوچیکه) و واسه همین 30 دقیقه میذارمش تو فر

شادى یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 05:20 ق.ظ

لاندا جون من رشتیم این اصلا اسمش مرغ ترش نیست چون اون لپه و سبزى خاص داره
اینى که شماگقتى ترکیبش جذابه حتما درست میکنم ولی دلار تو خورشت با عقلم جور درنمیاد تلخ میشه

اره اولش گفتم از خودم ساختم. ولی خب اسمشم گذاشتم مرغ ترش چون مرغیه که ترشه
وای خیلی باحاله، به هر کدوم از دوستای شمالیم که میگم با دلار درستش کردم میگن وااا مگه میشه؟ ولی شد. خیلی هم خوب بود بنظرم

محبوبه دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 12:43 ب.ظ

ای جانم، مرغ ترش، مرغ ترش ما رشتی ها دقیقا همین سبزیجات درآر رو داره، سیر هم داره، لپه، در انتها تخم مرغ هم میزنیم، ترشی هم آبغوره یا آب نارنج

به به. جدی سبزیاشون یکیه؟ آخیش. همه می گفتن خوشمزه نمیشه

محبوبه دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 02:21 ب.ظ

دروغ با تو نیست، من همیشه تو مرغ ترشم، دوقاشق درآر هم میزنم ، مهم طعمشه، که خوبه و مال تو هم صدرصد عالیه⁦♥️⁩

واااای بسی خوشحالم کردی که به عنوان یه شمالی مهر تایید زدی رو این غذا

Zari جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 03:03 ق.ظ http://maneveshteh.Blog.ir

عالی ؛))

لاله جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 11:15 ق.ظ

لاندا لطفا بیا بنویس من خوبم ولی کار دارم ، تو این تعطیلی میری پیدات نمیشه ادم نگران میشه

ای جان. ببخشید. چشم میام مینویسم. این هفته خیلی سرم شلوغ بود.

آسمان یکشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 12:24 ق.ظ http://Avare.blog.ir

واااای چقدر دفترت خوبه عاشقش شدم بدجور
چه خوبه که مینویسی اینطوری :)

قابلی نداره
من عاشق نوشتنم آخه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد