روزای پاییزی

سلام چطورین؟ چه می کنین با روزای کوتاه و سرد و آلوده؟

آقا من اصلا پاییزو دوس ندارم. یعنی پاییز رو با این لایف استایلی که دارم دوس ندارم. وگرنه پاییز میلان خیلی هم دوس داشتنی بود. هی بری بیرون، برگای خوشگل ببینی و هوای بارونی ملایم. ولی اینجا و اینجوری نه. من عاشق روزم، تو پاییز روزا کوتاهه، تو هوای سرد و خشک و کثیف، پوستم خشک میشه و دستام حتی خون میفته (دائم کرم میزنم و صابونای مخصوص استفاده می کنم، ولی بازم مثل تابستون نیست) هوا سرده، من از سرما خوشم نمیاد چون از سرما مریض میشم اما از گرما نه، و بعدشم این آلودگی لامصب که نمیذاره نفس بکشه آدم، همه فعالیتا رو باید بذاره کنار و با سردرد دست و پنجه نرم کنه! خلاصه که این پاییزا رو دوس ندارم. تازه زمستون رو هم تا بهمن دوس ندارم. از بهمن که شوق بهار میاد سراغم، اوضاع بهتر میشه. 

میخوام یه کم هدفمند شم باز. تغذیه م رو درست کنم و ورزش در خانه رو بیارم تو برنامه. به تصمیمایی که در مورد کثیف نکردن خونه گرفته بودم عمل کنم. مثلا حالا که جمعه خونه رو تمیز کردم، دیگه نذارم نامرتب بشه. هر چیزی رو سر جای خودش بذارم. بعد از آماده سازی شام و نهار فردا، آشپزخونه رو جمع کنم (این یکی هیچ وقت محقق نمیشه چون به استراحتم بیشتر اهمیت میدم همیشه ) به پوستمم بیشتر رسیدگی کنم. تو بلک فرایدی از خانومی، ماسک خریدم. البته یه عالمه ماسک هم از سفرام آوردم برای خودم که هنوز کلی هاش مونده. باید یه برنامه مرتب بذارم برای لااقل هفته ای یه روز ماسک گذاشتن و رسیدگی به پوست. هفته ای دوبار هم دمنوش میخورم، دمنوش با طبع گرم، مثل زنجبیل عسل، دارچین زنجبیل و از این چیزا. 

راستی خوردن گرمی برای مقابله با آنفولانزا هم توصیه میشه. واگیرش این روزا خیلی شدید شده، حواستون به خودتون و بچه ها باشه. دستاتونو زیاد بشورید (بعدشم از کرم استفاده کنید که مثل دستای من خشک نشه)، از کسانی که مشکوک به آنفولانزا یا حتی سرما خوردگی هستن دوری کنید، در صورت گرفتنش هم زود برید دکتر،  لطفا بمونید تو خونه و اینور اونور نرید که انتقال ندید، گرمی بخورید و حسابی استراحت کنید و از خودتون مراقبت کنید. باشد که این بحران رو هم بگذرونیم.

خانمای شاغل چجوری رژیم میگیرید؟ درست کردن غذای رژیمی و بردنش سر کار خیلی سخته. وقتی هم که بعد از یه روز کاری شدید میریم خونه، خسته ایم و غذا میخوایم. اینکه تازه وایسیم غذا درست کنیم و تا حاضر بشه ساعت 8-9 بشه، خیلی سخته. من راهکارم اینه که از روز قبل سوپ برای خودم درست میکنم که وقتی از کار میرم خونه و سردمه و گرسنه، زودی سوپ داغ بخورم سر حال شم. اگه بشه همون شامم باشه که چه بهتر. دیگه بعدش شام نمیخورم. 

باید مواظب خودمون باشیم این روزا. هم مراقب جسممون، هم مراقب روحمون که لطمه خورد این روزا... مواظبش باشین...

نظرات 9 + ارسال نظر
تیلوتیلو دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 03:07 ب.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/


چقدر همش سخت بود
من که کلا دغدغه شام و ناهار ندارم
پوستم هم سازگاره... البته از کرم به طور مداوم استفاده میکنم تابستان و زمستان نداره...
همه فصل ها را هم دوست دارم
خب البته منم بدم نمیاد پاییز را یه کشور بگذرونم زمستان یه کشور دیگه و تابستان و بهار هم به همین منوال... ولی فکر نکنم به این سادگی محقق بشه

چه خوب. قدر بدون. اصن من کلا معتقدم آدم باید قدر همون لحظشو بدونه. اگه بخوایم ایراد بگیریم هر جای دنیا بریم هم ایراد میگیریم. هر جایی اگه واسه مسافرت باشه خوبه. شما یه هفته فکر کن تو همین شهر خودتون مسافری، سر کار نرو، جاهای دیدنی رو برو، بهترین رستورانا غذا بخور، تازه در کنارش دوستا و خانواده ت رو هم ببین. دیگه میشه خود بهشت. (اینا رو دارم به خودم میگما) منظورم اینه که مهم نگاهمونه که شما نگاه خوبه رو داری البته

قلب من بدون نقاب دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 04:32 ب.ظ

با این آلودگی ها واقعا پاییز سختی داشتیم
و با آنفولانزای جدید هم دیگه واقعا پکیج جالبی شد

امیدوارم به زودی خورشید به زندگیمون بتابه

آرهههه. هر سال پاییز همینه. آلوده آلوده. بجز پاییز 95 که کیفیت بنزینا خوب بود که اردیبهشت 96 رای بیارن
ایشالا ایشالا

فرناز دوشنبه 11 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 06:59 ب.ظ http://ghatareelm.blogsky.com

این چیزایی که درباره فصل سرما گفتی منم باهاش موافقم. البته الان که سرکار نمیرم تازه زیباییهای پاییز رو میبینم. اون وقتها که از اول پاییز غصه میخوردم تا همون اسفند که هوا روشنتر میشد. یعنی متنفر بودم ازینکه تو تاریکی میرم سرکار دوباره تاریکی میام بیرون. از همه بدتر وقتی میرسیدم خونه، خونه هم تاریک و سرد بود بعد تازه باید غذا درست میکردم. (دقت کردی چقدر ناراحتی ریختم اینجا) امیدوارم این دفعه کامنتمو نخوره

آفرین، دقیقا مشکل همین سر کاره همه ناراحتیایی که گفتی درست بود خب.

میشل سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 12:41 ق.ظ https://vivalavida98.blogsky.com/

لاندا پاییز کثیف ما لطفی نداره و فعلا زندون چهاردیواریاییم یا سردرد داریم به قول تو!
منم مثه تو عاشق اسفندم و ذوق سال نو

دمنوش سماق عسل خیلی خوبه مخصوصا برای شستن چربیای طول روز

من و همسرم شبا شام سوپ یا ساندویچای کوچیک میخوریم وای خب ناهار اکثرا برنجه و سعی کردم برنج رو کم کنم

سماق و عسل؟ چه جالب. ترش و شیرین میشه؟ یادم میدی چجوریه؟
آفرین، خیلی کار خوبی می کنی. همین فرمون رو پیش برو وگرنه که اول ازدواج آدم هی همینجوری چاق میشه.

نادیا سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام ی پیج تو اینستاگرام هست flora.hadi نمیدونم فالو کردی یا نه در مورد غذای سالم و ورزش
اونم مثل ماها شاغله و ی هشتگ داره فلورا-غذای-هفتگی
بهت کمک خواهد کرد

چه جالب. مرسی معرفیش کردی. فالوش می کنم

نازنین سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 10:08 ق.ظ

وای دقیقن حرف دل منو زدی در مورد پاییز و زمستون
منم دقیقن همیجوری ام و هیچ وقت نفهمیدم مردم چجوری انقد ذوق پاییز و زمستون دارن. خیلی دلگیر و کثیف و چرکه همه چی. تازه مجبوری واسه هربار بیرون رفتن کلی لباس بپوشی و باز وقتی برمیگرذی خونه کلی لباس جمع کنی و تو تهرانم با این هوا، ۲ ساعت تو خیابون باشی کل لباسات بوی دود و کثیفی میگیره :(( منم متنفرم که لباس اینجوری بو بده و بخام باز بذارمش تو کمد پیش بقیه لباسام. دیوونه میشم رسمن بعد از هربار بیرون رفتن.

در مورد غذای رژیمی ام، گوشت یا مرغ یا ماهی رو مثلن میتونی طعم دار کنی و بعد که رسیدی خونه بذاری تو فر. این یه راه سریع و راحته.
به نظرم سایت شف طیبه رو هم چک کنی کلی ایده های فوری داره، مثل برگرهای خیلی سریع و ساندویچ های مختلف.

آخیش یکی با من همنظره

شف طیبه رو فالو می کنم. ولی از نظر من اون به کارای سخت هم میگه آسون مثلا واسه من شستن غذاساز با هزارتیکه، خیلی کار سختیه، اما اون همه زندگیشو با غذاساز انجام میده. ایده های فوریشم واسه من سخته.
من به غذایی که بیش از 5 دقیقه تو آشپزخونه موندن بخواد میگم سخت

میشل سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 02:11 ب.ظ http://www.vivalavida98.blogsky.com

سماق خوشه ای از عطاری بخر و مثل جای با اب جوش به اندازه دو لیوان دم کن ، یکم بعد بریز تو لیوان عسل اضافه کن و نوش جان کنید

عه چه باحال. اصلا سماق خوشه ای نشنیده بودم تا حالا. تستش می کنم

نازنین سه‌شنبه 12 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 02:36 ب.ظ

:))
نه من منظورم غذاهای اون مدلیش نبود، مثلن یه سری برگر داشت که فقط گوشت و دو مدل سس رو مخلوط میکردی و کلن فقط یه کاسه و یه تابه کثیف میشد. یا چندین مدل سالاد سیب زمینی و سالاد سبزیجات و سالاد پاستا داره که میشه تو حجمای کم درستش کرد.
ولی خب راست میگی کلن سبک آشپزیش خیلی اروپایی طوره و تاکیدش روی فر یا بلندر و اینا زیاده و دردسر داره.

خب اگه غذای راحت هم داره پس باید یه نگاه بندازم. من الان خودم استاد شدم تو غذاهای 5 دقیقه ای
اره اره، آخ فر رو که نگو. این غذاهاشو من باید یه سال براش برنامه ریزی کنم

هستی جمعه 15 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 04:31 ب.ظ

من متوجه نشدم چرا بردن غذای رژیمی به محل کار سخته برات. من تقریبا هر روز میبرم و مشکلی نیست.
یه چیز دیگه که تازه کشفش کردم و خیلی مواقع منو از پرخوری نجات داده مخصوصا وقتی از سرکار یا باشگاه میام و خیلی گرسنه ام ماست ایسلندیه. یه کاسه ازش با گردو و کشمش مخلوط میکنم و خیلی خوبه. آدم رو کامل سیر میکنه و کالریش خیلی کمه.
راستی دارم سفرنامه ایتالیا رو میخونم. چه شانسی آوردید که توی اون هفته غمزده اینجا نبودید

آخه باید هر شب غذا درست کنم اون وقت. اینجوری بیشتر از شرکت میگیرم و راحت تره.
ماست هم واسه شبای سرد زمستون سختمه. من کلا چون غذای گرم دوس دارم، دستم بسته س یه کم.
آره نبودیم ولی هفته بعدش هم همونجوری بود تقریبا. هنوز نت قطع بود و هنوز اوضاع داغون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد