سوپ شیر و قارچ

یک قابلمه پر سوپ برای ٨ نفر:

یک تا دو قاشق ارد را با ٢٥ گرم کره تفت میدم و بعد ٢ لیتر اب مرغ بهش اضافه میکنم (اگر اب مرغ نداشته باشم ٣-٤ تا گالینابلانکا میریزم توش). وقتی جوش اومد جوپرک نصف بسته  میریزم و میذارم لعاب بندازه. یه هویج رو درشت رنده میکنم و میریزم توش. بعد یه لیتر شیر پرچرب میریزم و میذارم قل بخوره (تمام مدت در سوپ رو نمیذارم). بعد قارچ هر چقدر که میخوام (معمولا 200 گرم) خورد میکنم و تو ٢٥ گرم کره (با کمی آبلیمو که تیره نشه) تفتش میدم و به سوپ اضافه میکنم و میذارم هر چقدر که میخوام نرم شه. آخراش اگر خواستید میتونید جعفری خورد شده اضافه کنید. من گاهی نمی کنم. 

واسه تزیین هم قارچ و جعفری و اگر بخواین میتونین خامه بریزین روش که من نمیریزم چون همینجوریش هم چربه حسابی. 


البته این نسبت ها رو قبلا نوشته بودم. الانا دیگه چشمی میریزم همه مواد رو.  کلا هم دم دستم 3-4 تا شیر پرچرب میذارم. هر وقت حس می کنم سفته هنوز یا باید بعدا گرمش کنم، همینجوری شیر بهش اضافه می کنم هی. واسه چاشنیش هم حتما از گالینابلانکا استفاده می کنم. تا جایی که شور نشه، هر چی بیشتر بهتر.

حواستون باشه اگه گالینابلانکا میزنید، نمک نزنید اصلا. 

این رسپی رو خودم از ترکیب دوتا دستور دیگه درست کردم. باشد که مورد علاقه شود. فقط میشه لطفا اگه درست کردین، تو سرچا همین پست رو پیدا کنید و تو بخش کامنتاش نظرتون رو راجع بهش بگید؟

نظرات 7 + ارسال نظر
تیلوتیلو دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 12:08 ب.ظ

متشکرم عزیزدلم
با مامان مشورت کنم ببینم تو مهمونی بعدی بهم اعتماد میکنن یا نه


خب میخوای یه بار در مقیاس کوچیکترشو درست کن ببین دوست دارن یا نه

ساچی دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 02:12 ب.ظ

چ عالی که رسپی رو گذاشتی ... مررررسی لانی جون

خواهش می کنم عزیزم

رویای ۵۸ دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 02:14 ب.ظ

دستت درد نکنه عزیزم

قربونت

شهره دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 02:45 ب.ظ

مرسی عزیزم برای دستور سوپ. خیلی از مهربونیت ممنونم. و در مورد کار خوبه اینجوری. من خونه مامانم کاری نمیکنم ولی خواهرشوهرم اینا اگه خونه مامانش کار نکنیم ناراحت میشن و به رو میارن البته توقع اونام بیشتر در حد ظرف شستن ایناس. در کل من و خانوادم معتقدیم هرکی هرجور راحته در همون حد باشه نه به اجبار. باشد که رستگار شویم. این سوپ حتما درست میکنم همین فردا پس فردا.

قربونت. کاری نکردم که.
اره خب میدونم چی میگی. دیگه ظرف شستن یا مثلا چیدن میز رو نباید خود صاحبخونه انجام بده. به اندازه کافی اذیت میشه دیگه. ما تو سفرا و اینا حتما ظرف شستن رو تقسیم می کنیم. چیدن میز و سفره هم معمولا همه جا با منه.
ولی خب چون همه میدونن من پوست دستم خیلی حساسه، معمولا ظرفا رو به من نمیدن بشورم.

نازنین دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 02:54 ب.ظ

ا منم دقیقن همین جوری درست میکنم ولی آرد نمیریزم دیگه چون خود جو لعاب میده، اگه آرد بریزم دیگه جو نمیریزم فقط مقدار زیادی قارچ و کمی نخود فرنگی و ذرت و هویج میریزم با شیر و میشه سوپ قارچ.

البته پودر سیر و آویشن هم میریزم توش. و از همون عصاره های الیت برای مزه اش استفاده میکنم.

ولی تازگیا یه بار یه جا سوپ جو خوردم خیلی به نظرم خوشمزه تر بود وقتی از آشپزش پرسیدم گفت من یه پیازسفید کوچیک تا متوسط ( بسته به میزان سوپ) رو کاملن ریز خورد میکنم و یه کوچولو در حدی که اصلن تغیر رنگ نده با کره تفت میدم و آب مرغ و بقیه مواد رو بهش اضافه میکنم.
به نظر من انگار با این یکم پیاز یه مزه متفاوت تر و خوشمزه تری داشت.

وای به به من عاشق پیازپخته و سرخ شده ام. دفعه دیگه بهش پیاز هم اضافه می کنم ببینم چی میشه. تو بقیه سوپام یه عالمه پیاز میریزم.
این مقدار آرد خیلی کمه. اگه بخوام جو نریزم فکر کنم باید آرد بیشتری بریزم. ولی این سوپ هم خوشمزه میشه. مرسی که یادآوری کردی
میدونی من به بقیه سوپ هام پودر سیر یا آویشن یا مثلا به عدسیم گلپر اینا میزنم. ولی این سوپ به خاطر ادویه ش انقدر خوشمزه میشه و فهمیدم که به جز گالینا هیچی دیگه نباید بهش بزنم تا اون طعمی که بقیه (و البته خودم) دوست داریم رو بده

. سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 11:28 ق.ظ

این سوپ و من درست میکنم البته پیاز رنده شده در ابتدا میزنم.گاهی هم در اواخر پخت خامه
واقعا خوشمزه هست

الهه سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 07:21 ب.ظ

این رسپی نمره اش 20
فقط منظورت از جو پرک، جو پخته شده است یا جو پرک های بسته بندی شده آماده هست؟
من این رسپی رو با جو پرک بسته بندی شده درست کردم خیلی خوب شد. مرسی

همون جوپرک های بسته بندی آماده منظورمه.
اونا رو توی عدسی هم بریز. خیلی خوب میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد