عروسی دعوت شدیم بعد از مدت ها

سلام دوستان. حالتون چطوره؟

من اومدم تعریف کنم این چند روز رو. چهارشنبه عصر بنده با تاکسی رفتم خونه و سر راه چندتا خرید کردم. سیگما گفت که عصر میخواد بره شرکت دوستش و اون کاری رو که بهش قول داده انجام بده. یعنی یه پروژه گرفته بود قبلنا و الان خیلی طولانی تر از چیزی شده که فکرشو می کرد. باید تا 5شنبه عصر تموم بشه. خلاصه نیومد. منم یه کم کتاب "مردی به نام اُوه" رو خوندم تو تخت و تموم شد و خوابم برد. دوس داشتم کتابش رو. البته اولش طول کشید که جذبش بشم و وویسش رو گوش می دادم. ولی آخراش واقعا دوسش داشتم. با زنگ تلفن بیدار شدم، سیگما بود گفت یه چیزی رو براش پیک کنم. دیگه خوابم نبرد. شام آماده کردم و خودم خوردم و ساعت 10 سیگما اومد و شامش رو دادم و یه کم رو پروژه ش کار کرد و گفت که بازم میره همونجا چون باید تا فردا تموم شه. شب هم نمیاد خونه. ساعت 12 داشت میرفت که برق رفت. منم خیلی خوابم میومد و زود رفتم تو تخت و خوابیدم. کولر هم که نبود و پنجره اتاق رو باز گذاشته بودم. نصف شب برق اومد.

پنج شنبه 4 مرداد، ساعت 10.5 بیدار شدم دیدم وسط تختم. یه جوکی بود که میگفت هیچی لذت بخش تر از خوابیدن یک نفر رو تخت دونفره و خوابیدن دو نفر رو تخت یه نفره نیست. داستان من شده بود. سیگما یه بار 8 صبح اومده بود خونه پنجره رو بسته بود، لباس عوض کرده بود و رفته بود جلسه شرکت خودش. من تا 11 تو تخت وول خوردم و سیگما اومد. کل دیشب فقط یه ساعت خوابیده بوده! بازم کار تموم نشده بود و باید میرفت اونجا! من که بیدار شدم مستقیم نهار خوردیم و سیگما رفت و منم افتادم به جون خونه. خیلی نامرتب شده خونه. بازم نرسیدم تمیزش کنم. فقط کلی ظرف و لباس شستم. ریخت و پاش ها موند. بدو بدو حاضر شدم و وسایل مهمونی جمع کردم و با گیلی ساعت 4.5 رفتم خونه ماماینا. میخواستیم با مامان و بابا بریم ییلاق. شب دختردایی دعوتمون کرده بود. سه تایی رفتیم و تو راه بستنی خوردیم به یاد دوران مجردی. وقتی رسیدیم من خونه رو گردگیری کردم و یه کم استراحت کردیم. ساعت 8.5 بتا اینا هم از تهران اومدن و بعد یه سری اتفاقات بدی افتاد که نمیخوام تعریف کنم. ولی تا 10 خونه بودیم و سیگما هم از تهران اومد و تازه همگی رفتیم خونه دایی، مهمونی دختردایی. مهمونی بد نبود. همه جمع شده بودن دور تتا که باهاش بازی کنن. بامزه شده، لپوی خندان. شام خوردیم و تا ساعت 1.5 اونجا بودیم و بعد رفتیم خونمون. سیگما داشت از خواب بیهوش میشد. ما رفتیم بخوابیم و بقیه کماکان داشتن تو هال حرف میزدن و بچه ها هم حسابی سر و صدا می کردن. ساعت 2.5 بود. یه تذکرکی دادم و رفتن خوابیدن و ما هم خوابیدیم.

جمعه 5ام، ساعت 10 بیدار شدیم و کلی با کپلک خاله بازی کردم و نهار دور هم آبگوشت خوردیم (من گوشت کوبیده دوس ندارم، نکوبیده واسم کنار میذارن :پی) و بعد من و سیگما حاضر شدیم بیایم تهران که به ترافیک نخوریم و تهران هم بتونیم استراحت کنیم. تو راه رفتیم گیلی رو از پارکینگ مامانینا برداشتم و رفتیم خونه. من دوش گرفتم و یه کم نشستم ملت عشق بخونم و سیگما خوابید. منم یه ذره که خوندم چشمم گرم شد و خوابیدم. 7 بیدار شدیم و حاضر شدیم بریم خونه سیگماینا. رفتیم و کلی با جوجه شون بازی کردم و شام خوردیم و 11 برگشتیم خونه و خوابیدیم.

شنبه 6ام، با سیگما رفتم سر کار. تو راه غر میزد که خسته ست و خستگیش جبران نشده و حالش خوب نیست و اینا. رسیدم شرکت، یه عالمه کار داشتم. علاوه بر این همه مشقای کلاس زبانم هم مونده بود. خیلی حس بدبختی داشتم! با سرعت نور کار می کردم. بعد سیگما یه عکس فرستاد که زیر سرمه! حالش بد شده بود و از شرکت رفته بود خونه و درمانگاه. تب و لرز و اسهال و استفراغ! دکتر گفته بود ویروسه ولی مدل سیگما همینه، هر وقت زیاد از خودش کار میکشه بعدش دقیقا همین بلاها سرش میاد. بعد هم دکتر بهش گفته بوده هیچی جز مرغ آب پز و ماست کم چرب نخور! دیگه من عصری سر راه همینجوری هی خرید می کردم. مرغ و شیر و ماست اینا هم خریدم. تا رسیدم خونه وایستادم سر غذا پختن. مرغ و پیاز گذاشتم بپزه. برنج پختم. رنگ مو هم از سر کوچه خریده بودم. آخه ریشه موهام دراومده و واسه عروسی سه شنبه باید رنگ می کردم. گفتم بذار واسه اولین بار خودمون رنگ کنیم، اگه خوب شد که فبها، اگه نشد هم بعدش میرم آرایشگاه. یه رنگ شماره 6 خریدم همینجوری الکی. اکسیدان هم خریدم و بقیه مواردش رو همه رو داشتم، مثل فرچه رنگ و کلاه و روپوش و اینا. سیگما رو گماردم که ریشه موهام رو رنگ کنه! بعد فکر کن در این حد شوت بودیم که نمیدونستم چقدر رنگ و اکسیدان با هم قاطی کنم! همینجوری الابختکی پیش رفتیم. دور صورتمو وازلین مالی کردم که رنگ نگیره و نشستم رو چارپایه و به سیگما گفتم از پشت سرم شروع کنه، اونم از پشت شروع کرد ولی نصف سرم رو و زود رسید به جلوی سر و بعد رفت پشت نصف بقیه ش! مطمئن بودم دورنگ میشه سرم چون جلوی سر زودتر رنگ میگیره. هییی. خلاصه رفتم حمام و شستم موهامو و همونجا تو آیینه دیدم و گرخیدم. خیلی قرمز طور داشت قهوه ایش. پوست سرم هم اصلا انگار قرمز شده بود. دپ بودم ولی گفتم بذار ببینم خشک شه چطور میشه. خشک که شد دیدم خیلی بهتره اوضاع ولی کمی دو رنگ بود اینور و اونور سرم. خیلی کم ها. فقط خودم می فهمیدم. بعد هی که خشک تر شد بهتر شد. قشنگ ریشه رنگ زمینه موهام شده بود. دیگه رفتم سراغ غذا و نمک و زعفرون بهش زدم و خوردیم. سیگما حال کرده بود، فکر می کرد مرغ آب پز یه چیز بدمزه س ولی من خوشمزه ش کرده بودم. اون با نون خورد و من با برنج قهوه ای. شب هم زود رفتیم بخوابیم که دوتا خونه اونورترمون گودبرداری بود و نابود شدیم از سر و صدا. خونه میلرزید اصلا. ما هم بدخواب شده بودیم و خوابمون نمی برد اصلا. دو سه ساعتی غلت زدیم تا آخر سیگما رفت بالا آورد و حالش بهتر شد و خوابمون برد.

یکشنبه 7ام، یه روز پرکار و تنی خسته! صبح بدیو بدیو رفتم ماشین رو دم کلاس زبان پارک کردم و رفتم یوگا. 180 جلوعقبی زدم باز و کلی حال کردم. بعد رفتم شرکت و یه عالمه کار داشتم. زودی تموم کردم و رفتم آرایشگاه کنار شرکت واسه اولین بار. ابرومو برداشت که گرچه یه ذره فرق کرد مدلش ولی خوشگل بود و خوشم اومد. تیغ هم نزد اصلا. اصلاحش هم خیلی خوب و دقیق بود. بعد رفتم واسه ژلیش ناخن که گوشه ناخنم رو برید نکبت! بهش می گم اومدم دستمو خوشگل کنم، بدتر گند زدی بهش که! کلی خون اومد! ایدز نگیرم صلوات! البته در نهایت کارش قشنگ بود ولی چه فایده! کلی هم سلفیده شدم! 1.5 ساعت آرایشگاه بودم و بعد برگشتم شرکت. کارامو انجام دادم و آخر وقت یه کم مشق زبان نوشتم ولی تموم نشد دیگه. رفتم کلاس. امروز خیلی بهتر بود از جلسه قبل. کلی هم حرف زدم سر کلاس. خیلی وقت بود کلاس زبان نرفته بودم. فکر کنم 10 سالی میشد! سانس دوم هم واسه معلمه تولد گرفتیم و کیک خوردیم. ساعت 9 ولمون کرد! بدیو بدیو رفتم خونه و سیگما که امروز خونه بود و شام نمیخواست. خودم شام خوردم و کل ماجراهای کلاس و روندش رو انگلیسی واسه سیگما تعریف کردم و اونم باهام انگلیسی حرف میزد. کلی روون شدیم دیگه. بعدش لباسم رو که واسه عروسی میخوام آماده کردم و یه بار پوشیدم. یه سری از این کارا کردم و خوابیدم. بازم سر و صدای ساختمون سازی!

دوشنبه 8ام، صبح واسه 8.5 رفتم شرکت و کارامو انجام دادم. بعد درست همون موقع که کارام تموم شد، گفتم برم یه سر الکامپ و بعدشم برم خونه و به کارام برسم. دیگه تا چهارشنبه صبح نیام شرکت. 12 اومدم بیرون و رفتم نمایشگاه. سیگماینا هم غرفه داشتن. اول رفتم غرفه شرکت خودمون. بعد رفتم غرفه سیگماینا. همکاراشو دیدم و سلام علیک کردیم. با هم رفتیم چندتا غرفه رو دیدیم و دیگه داشتم گرمازده میشدم. رفتم خونه. سر راه هوس شدید فست فود داشتم. رفتم عطاویچ و یه پیتزا سفارش دادم بیاره خونه. رفتم قزن؟ مانتو خریدم و رفتم خونه منتظر پیتزام شدم. بعد مدیرپروژه بهم زنگ زد که یه اتفاقی افتاده و یه سری اطلاعات محرمانه رو سی دی براتون میفرستیم که باید پروسسش کنی و فلان و بهمان! بعد فکر کنید که حتما باید با لپ تاپ شرکت این کارو انجام میدادم! و لپ تاپم تو کشوم بود و کشو هم قفل. باز خوبه یه کلید یدک یه جا جاساز کرده بودم. به همکارم زنگیدم که برو لپ تاپمو بردار و سی دی رو هم از رییسم بگیر که سیگما میاد ازت میگیره. سیگما هم رفته بود شرکت و با هزارتا زنگ و هماهنگی بالاخره تونست اینا رو بگیره. پیتزا رو با این استرسا خوردم  تازه سر و صدای ساخت و ساز هم میومد و رو مخم بود. یه ظرف گلدکیش چند ماه پیش واسه این دوستم که میخواستم برم خونه ش خریده بودم، کادوش کردم و دوش گرفتم و داشتم حاضر میشدم که سیگما لپ تاپ رو برام آورد. کاری که باید رو انجام دادم و بعدش رفتم خونه دوستم. خیلی به خونه خودمون نزدیک بود. تازه کلید رو هم جا گذاشتم و در واحدمون رو قفل نکردم و ریموت هم نداشتم ماشینو از پارکینگ ببرم بیرون. زنگ همه همسایه ها رو زدم تا یکی بالاخره تونست در رو برام باز کنه! رفتم خونه دوستم. نفر دوم بودم. دو هفته بعد از ما عروسی کرده بودم. خونشون خیلی رنگی رنگی و خوشگل بود. یه پیشی پرشین قطع نخاعی رو به فرزندخوندگی قبول کرده از بس مهربونه. دیگه کم کم بچه ها اومدن و خیلی خیلی خوش گذشت. از 5.5 تا 10.5 شب اونجا بودم. سیگما با دوستاش تو شرکت شام خورده بود. بعد از مهمونی چون کلید نداشتم رفتم شرکت سیگما و با دوستاش کلی گپ زدیم و اونا کاراشون رو هم می کردن و ساعت 12.5 برگشتیم خونه خوابیدیم.

سه شنبه 9 ام، من مرخصی بودم و تا 10 خوابیدم. به محض اینکه گوشیمو روشن کردم رییسم زنگ زد گفت بیا دفترم  گفتم من مرخصیم حاجی!  ولی خب یه مشکلی پیش اومده بود که فقط خودم باید میبودم. هیچی دیگه نشستم پای لپ تاپ شرکت و کلی کار کردم تو مرخصی!!! بعدشم رفتم حمام و بازوم رو دکلره کردم (موهاشو با هر روشی بزنم جوش میزنه، لیزر هم گفت نمیکنه چون خیلی موهاش کرکیه، در نتیجه مجبورم برم تو کار دکلره)، دوش مبسوط گرفتم و بعد همه وسایلی که واسه عروسی نیاز دارم رو جمع کردم که برم خونه مادرشوهر. سر راه رفتم خرید واسه موهام گل بنفش (رنگ لباسم) پیدا کنم که نبود و رفتم خونه مادرشوهر. گفته بودن آرایشگره بیاد خونشون و ما 3 تا رو آرایش کنه و موهامون رو درست کنه. من حدود 2 رسیدم و کار مادرشوهر تموم شده بود و میکاپ خواهر شوهر هم تقریبا انجام شده بود. پیرهن لختی ای که خواهر شوهر واسم سوغاتی آورده بود رو پوشیده بودم چون فقط خانما بودیم. دیگه بخشی از آرایش منو انجام داد و بعد دور هم نهار خوردیم و مسواک هم زدم و این وسط هی از شرکت زنگ میزدن و من وسط آرایش میرفتم تو اتاق واسه صحبتای کاری. مرخصی از دماغم دراومد یعنی! خلاصه آرایشم تموم شد و خوب بود، نشد ایراد بگیرم ازش  بعد موهای خواهر شوهر رو درست کرد و من به کارای شرکت رسیدم و بعد نوبت موهای من شد و دیگه مادرشوهر و پدرشوهر که عقد دعوت بودن رفتن و ما موندیم. قرار شد موهای من رو فر درشت کنه و کنار سرم جمع کنه. خیلی خوشگل شد. خیلی هم حرف گوش کن بود خانمه. بعد هیچ گل بنفشی نداشتیم، رفتم از گل مصنوعیای مادرشوهر، چنتا گل بنفش ریز پیدا کردم. آرایشگره میگفت نمیشه به اینا سنجاق زد. خودم سنجاق زدم و گفتم بیا، بذار لای موهام  حال کرد. خخخ. خیلی خوب شد موهام. گاما هم حال کرد. بعد دیگه کارای من تموم شد و سیگما هم حاضر و آماده اومد. کمکم کرد طلاهامو انداختم و لباسمو پوشیدم و بعد دامادشون هم اومد و لباس منم باز، همش با مانتو گشتم و گرمم شده بود. بچشون هم دیگه هی اذیت می کرد و همه آژیته شده بودن. خلاصه راه افتادیم و بسی دور بود. ما زودتر رسیدیم و من رفتم پیش مادرشوهر، با کلی آدم که نمیشناختم درست سلام علیک کردم و معرفی شدم. تالارشون خیلی خیلی خوشگل بود ولی کوچیک بود. اینا که مهموناشون کم بود خوب بود. بعد گاما اینا اومدن و بچه ش همش میترسید از دستگاهای رقص نور و چسبیده بود به مامانش. حسابی کلافه ش کرده بود. بعد خانم عکاسه گفت که عکس میگیره و آقایون هم میشه بیان. دیگه زنگیدم به سیگما که پاشو بیا عکس بگیریم. اومد و جلوی یه دکور خوشگل عکس گرفتیم و خیلی خوب شد. دادم چاپ کرد و زد رو شاسی. لباس عروس خوشگل بود و پوشیده، موهاشم باز بود. مدل خوشگلی بود ولی واسه چله تابستون حس پختن به آدم میداد. من تا حالا با عروس حرف نزده بودم (دختر عمه سیگماست)، یعنی کلا تو مراسما و عید و اینا دیدمش فقط. تک دختره و داداشش هم ایران نبود و نیومده بودن واسه عروسی. خاله و دخترخاله ش هم نیومده بودن. فامیلای باباش هم هیشکی ایران نبود و فقط فامیل نزدیکش ما بودیم و بقیه فامیلای مامانش. به نظرم خیلی تنها بود و کلی غصه خوردم براش. همش فامیلای داماد وسط بودن. دیگه واسه اینکه کمتر غصه بخوره، من و گاما هم زیاد رفتیم وسط رقصیدیم. دنباله لباس من بلند بود و پاشنه کفشم گیر کرد بهش و داشتم میخوردم زمین ولی چون صاف جلوی دوربین بودم خیلی خودمو کنترل کردم که نیفتم! یه ساعت سعی داشتم رو پای چپم فقط با اون پاشنه 10 سانتی وایسم تا پای راستم آزاد شه و بتونم بذارم زمین! شانس آوردم نیفتادم!  بعدشم کفشم گوشه پام رو زد و دیگه نمیتونستم راه برم! اه. آدم باید صندل لژدار راحت بپوشه اصلا! گیفت و عکسشون رو دادن و خیلی ناز بود گیفته بر خلاف کارت عروسیشون که بینهایت زشت بود، بقیه چیزاش خوب بود واقعا. دیگه شامیدیم و شامش هم خوب بود و بعد کادومون رو دادیم و باهاشون خدافظی کردیم و سیگما اومد بالا دم در عمه ش رو دید و بعد رفتیم. رفتیم خونه مامانشینا و اونا رو رسوندیم و وسایل خودم رو هم برداشتیم و دو ماشینه رفتیم خونه. بسیار بسیار خسته بودم و گرمم بود. ولی رسیدیم خونه خوب شدم. کلی نشستیم حرف زدیم و مراسم بعد از عروسی رو به جا آوردیم. سنجاق موهامو باز کرد و ارایشمو پاک کردم و ادامه... بعد هم 2 اینا خوابیدیم.

چهارشنبه 10 مرداد، یعنی امروز، با بدبختی 7 بیدار شدم و اومدم سر کار. بی نهایت کار داشتم. دو تا پروژه مختلف رو با هم هندل می کردم. تازه تموم شد و این پست رو که قبلا نوشته بودم کامل کردم و میفرستم. عصر هم میخوام برم خونه ماماینا چون دلم تنگ شده و بنده خدا مامان از یکشنبه مریضه و من بهش حتی سر هم نزدم! از اونور هم خونه مون حسابی ریخت و پاشه. یه چیزی میگم یه چیزی میشنویدا. یعنی تو این دو هفته 3 تا مهمونی و یه عروسی رفتم، تک تک لباسای همشون کف زمین و رو مبلاست! دیگه حالم داره به هم میخوره ولی وقت و انگیزه لازم رو ندارم  میخواستم آخر هفته کلا خونه مامان باشم چون خونه خودمون سر و صداست، ولی با این اوصاف نمیشه. حالا ببینم اگه شد دو سه ساعت فردا یه وقتی پیدا کنم و برم خونه رو تمیز کنم! 

نظرات 2 + ارسال نظر
فرناز پنج‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 08:45 ق.ظ

موهات خیلی خوشگل شده بود هم رنگش هم مدلش و هم گلهاش. کار وسط مرخصی و عروسی و مهمونی چیه آخه اصلا فکر نمیکنن آدم کار داشته که نیومده سر کار

لاله شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 07:48 ب.ظ

الان فرناز کجا موهای تو رو دیده که من مردم از حسودی
چه فکر جالبی توضیح میدی ارایشگر چرا اومد خانه و آیا هزیه اش فرق میکرد . فکر کنم ایده جالبی باشه اک چند نفر باشن

موهای من رو تو اینستا دیده. اینستامو نداری؟ میخوای بذار IDت رو که فالوت کنم.
مادرشوهرم سر عروسی دخترش که رفته بود آرایشگاه این خانمه آرایشش کرده بود. این دفعه که بهش زنگ زد، خانومه گفت که اون آرایشگاه جمع شده و این یه آرایشگاه دیگه کار می کنه که خیلی دور بود بهمون. خانمه پیشنهاد داده بود که میتونه خونه هم بیاد، اینا هم دیدن که بچه کوچیک دارن و بهتره که بیاد خونه، این بود که اومد خونه. هزینه ش هم نمیدونم والا. هیچ ایده ای ندارم که تو آرایشگاه چند بوده. اینجوری که خیلی خوب بود، من راضی بودم. خصوصا که هی باید میرفتم تو اتاق و تلفن حرف میزدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد